amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 202 - Kalles Kaviar

Kategori: Allmänt

Idag ville Ellie först stanna henne i huset och plugga hela dagen (sista priset för henne imorgon!) så hon bokade in Lucy på ark till kvällen, dvs som på torsdagar! Men hon valde ändå till slut att åka till Aberdeen och studera där så jag fick huset för mig själv hela förmiddagen (om man inte räknar med städerskan, Lisa) fram till ca två då jag körde in till stan och sen hämtade Beth. Ganska nice förmiddag om jag får säga det själv :) jag kollade en massa på bones  och grät lite när jag kom till avsnittet (OBS SPOILERS!!!) där Brennan och Booth  äntligen fick sin lilla flicka, Christine Angela Booth..... Åh, vad jag blev rörd! Hahaha, jag är sååååå känslig!!! Det är nästan läskigt.....
Sen fick jag ett brev med!! Det var så kul! Alltid när posten kommer så kollar jag igenom alla kuverten men de är alltid adresserade till Ellie eller Ben. Men IDAG var det ett kuvert adresserat till MIG!! Miss Amanda Tyrén minsann! Hihi ^^ Blev så glad! Hahahaha!

Aja, efter min lediga förmiddag körde jag ju som sagt till stan och varför jag körde så mycket tidigare var för att jag ville gå inom cancer research, vilket är min favorit-second-hand-affär! Och där köpte jag en klänning.... Ooops! Jag skulle ju inte köpa fler kläder... Fast.... Den var ju så fin!!! XD
Sen hämtade jag Beth och vi gick till biblioteket efter att Beth hade lekt på skolgården en kvart medan jag pratade med mammorna :)
Väl på biblioteket läste jag ut min nuvarande bok (Abandon av Meg Cabot) men måste säga att jag inte var så förtjust i den som jag trodde att jag skulle vara. Meg Cabot är min favorit-tonårsboks-författare och jag har verkligen vuxit upp med hennes tonårsböcker! Kanske var denna boken inte så bra eftersom hon har provat på en ny genre här, nämligen lite mer åt fantasy hållet... Tycker hon ska hålla sig till kärlek och drama! Det är hon absolut bäst på!! :D och bara för att jag tyckte och kände såhär gick jag omkring på biblioteket efter att ha läst ut boken och lånade hem tre nya böcker av Meg Cabot, dvs hennes äkta kärleks- och tonårs-verk! ^^ en av böckerna har jag redan läst, men de andra två är nya! :)
 
Hur som helst, när klockan blev kvart över fyra körde jag och Beth och hämtade Lucy. Därefter körde vi och tankade och sen körde vi hem och jag lagade mat. Stekt kycklingfilé i småbitar, ris samt en grönsakswook av morotsstrimlor och grönkål i en sweet&chili-sås. Mycket populärt blev det minsann!! :D Beth älskade kryddan på kycklingen och vad var det inte om inte den svenska GRILLKRYDDAN?!? ;D
Och bara för att vi var inne på goda svenska matvaror kom vi ihåg att vi fortfarande hade Kalles kaviar i kylen (som mamma och pappa tog med när de hälsade på) och varken Beth eller Lucy har smakat den än!!! Så jag lät dem smaka varsin liten klick på skeden och HAHAHA vad kul det var att se deras miner!! Verkligen inget de gillade! XD och jag håller med.... Visst, Kalles kaviar är väldigt svensk i smaken (som de säger på reklamen) men usch och fy! Inget att vara så stolt över enligt mig! Haha :p
Efter att ha sköljt ner kaviar-smaken med yoghurt så kom Ben hem och därefter var det läggdags för Lucy. Jag och Beth satte oss i soffan med varsin bok; Beth lånade Charlie and the Chocolate Factory på bibblan idag och hon har redan läst 168 sidor!!!! Det är så kul att ha en liten boklus att läsa med!! Älskar alla som älskar att läsa och Beth älskar det nästan lika mycket som jag!! (Nästan)
Men ja, jag hindrade min läsning lite så jag kunde skriva det här blogginlägget.  Snart ska jag ta upp boken igen dock! Och denna gången är det boken Fallen av Lauren Kate.
Ben har åkt iväg till stan med några kompisar och Ellie kommer hem efter åtta, så fram tills dess är det läsning som gäller för dessa båda tjejerna! Sen lite Bones och sen sägen för mig! :)
 
 

Kommentarer

  • Per Tyrén säger:

    Kalles Kaviar som är så gott!!!! Var är bilderna på Ben och Ellie när de smakar?? ;)

    Svar: Haha eller inte.... Jag vet faktiskt inte om Ellie har smakat ännu... Men Ben vägrar! XD
    Amanda Tyrén

    2014-03-26 | 21:47:42
  • Martina säger:

    Vad var det i ditt brev då? :D

    Svar: Det var bara mitt tesco klubbkort xD Efter sju månader i Skottland har jag äntligen tagit mig tiden att bli medlem på tesco.... ;) Men det är ju som man säger; Bättre sent än aldrig!
    Amanda Tyrén

    2014-04-12 | 07:57:41

Kommentera inlägget här: