amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 203 - GREASE THE MUSICAL

Kategori: Allmänt

Efter att ha lämnat tjejerna körde jag hem, bytte om till träningskläder och tog mig ut på en promenad/springtur i det fina vårvädret. Slutade med att jag tog av mig koftan och gick/sprang i bara linne! Sååå skönt! Och när jag kom hem hade jag fått en miiiini-liten bränna! Yeay!! :D hihi.
För att lugna ner tempot lite gick jag ut i trädgården på baksidan av huset och la mig ner i gräset. Därefter gjorde jag några styrkeövningar med innan jag tog min bok och läste i solen.
Vid tolv körde jag och hämtade Lucy och sen åt vi lunch tillsammans. Därefter tog vi det lugnt och lekte lite tills det var dags för baletten. Vi körde dit, Lucy dansade och jag pratade som vanlig med underbara Hayley, fina Ailsa och fantastiska Michelle (haha märks det att jag gillar dessa mammorna eller..??) när jag pratade med Hayley fick jag även reda på att hennes äldsta dotter, Imogen, ska dansa i en musikal här i Elgin ikväll! (Imogen är 15år) Det är premiärkvällen ikväll och den ska tydligen spelas fram till helgen... Och vilken musikal om inte den bästa någonsin.... GREASE!!! Så jag blev helt från mig. Hur kan jag ha missat att det ska utspelas en musikal här mitt i Elgin?!  Men Hayley sa att om jag går dit ikväll vid sju så borde det finnas några biljetter kvar... "Hmm.. Måste jag bara testa" tänkte jag direkt!! :)
Så efter Lucys balett körde vi hem och jag tog en snabbdusch. Därefter började jag laga maten (pasta bake, dvs spaghetti med tonfisk, morötter, pesto och cream cheese) fast jag gjorde en spicy wook till mig med svamp, lök och paprika dränkt i chilisås, vitlökskryddor och grillkrydda - MUMS!! Och HOT!! Haha.
Ben kom hem lagom till maten och hämtade Lucy hos grannarna (Lucy lekte på baksidan av trädgården när jag lagade mat och då var även Chloe och Charlie ute med deras pappa, Rich. Så Lucy fick komma över till deras trädgård och leka och sen gick de in och lekte vidare medan jag lagade klart maten).
Vi åt och sen gjorde jag vid mig lite snabbt och stack iväg till Elgin Town Hall där musikalen skulle utspelas. Och minsann.... JAG FICK EN BILJETT!! Tjiiihoooo!! :D så jag satte mig tillrätta på min biljett-plats (mycket bra om jag får säga det själv! I hörnan men nära scenen så klagar inte alls med tanke på att jag kom med så kort varsel!) och sen njöt jag av föreställningen.
Grease... Finns det en bättre musikal än den? I think NOT.
Känns lite skumt att gå på en föreställning helt själv, men samtidigt måste jag bara säga att det känns väldigt vuxet. Jag gjorde det inte idag för att umgås med vänner eller vara social osv, utan jag gjorde det för att jag ville göra det. Jag var där för att jag ville unna mig en härlig musikal och njuta av en bra föreställning. Jag gjorde det bara för mig! Hihi, och det kändes så himla fantastiskt bra!
För bara något år sedan skulle jag tyckt det var pinsamt att komma själv och säga "yeah, only ONE ticket, please" men varför ska man skämmas över det? De vill ju sälja sina biljetter! De vill ju att folk ska titta på deras föreställning! Och om jag går själv och gör det... Vem bryr sig?
Men ja... Jag vet inte varför... Men som jag sa innan, det känns så himla vuxet på något sätt! Haha :)
Aja, nu ska jag inte babbla på om hur vuxen jag känner mig genom att gå på musikal i Elgin helt ensam - jag måste ju berätta vad jag tyckte om musikalen!!!
Den var.....
...JÄTTEBRA!!!!! Jag log hela tiden och skrattade osv. De hade gjort om historien lite här och där och lagt till och tagit bort repliker osv, men det brukar man ju göra i musikaler! Tycker att alla tonåringar som agerade, dansade och sjöng här ikväll var extremt duktiga! Speciellt de som spelade Frenchy, Rizzo, Jan, Danny, Kenickie och Putzy (faktiskt hela t-birds-gänget!) De var alla sjukt duktiga! Och jag måste också säga att tjejen som spelade Sandy... Wow, vilken röst!! Är så glad att jag gick på denna musikalen - kunde inte spenderat min onsdagskväll bättre! (Även om den inte var så svår att slå från början ;) haha!)
Extra glad blev jag när de bästa låtarna sjöngs med extra mycket kraft och musik, speciellt Summer lovin', Greased lightning, look at me och självklart you're the one that I want! 
 
Slutsats: FANTASTISK MUSIKALKVÄLL!!!! 
 
Musikalen började halv åtta och slutade lite över tio (med en halvtimmes paus mellan de två akterna) så jag var hemma igen runt tjugo över tio och då satt Ellie och Ailsa i soffan och drack vin och pratade. Ellie är äntligen klar med alla sina prov! Fyra veckor av endast pluggande och nu är hon klar! (Bara väntan på resultatet kvar nu...)
Hur som helst satte jag mig ner med dem och pratade till sent.... Haha nu är klockan tio över tolv! Klockan är nästa dag.... Ooops... Men nu har jag iaf gått upp och ska sova. Lång kväll har det varit men Gud så rolig! Musikal och prat med härliga Ellie och Ailsa! Ben kom även och anslöt sig lite senare :) mycket mycket trevligt!
Men tror jag kommer somna gott nu.. Haha! Förhoppningsvis drömmer jag lite om Grease! (Och de två snygga killarna som spelade Danny och Kenickie..... ;D)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: