amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 204 - Walk in the rain

Kategori: Allmänt

Jahapp... Det mest intressanta jag har gjort idag är faktiskt dagens rubrik: promenad i regnet! Jag skjutsade barnen till skola och dagis, japp, men efter det var jag ledig! Eftersom Ellie inte har några prov längre (ren lycka för henne) ville hon ha en lugn morgon och förmiddag och sen hämta barnen från skola och dagis vid tre resp halv fem. Så jag var ledig heeeela dagen! Jag menar, torsdagar brukar vara långledighetsdagar för mig annars eftersom jag inte har Lucy vid lunch. Men idag var dagen som en lördag/söndag (om man bortser från att jag gick upp med barnen och skjutsade dem till skola/dagis) Så jag valde att mitt i min ledighet gå ut och gå en promenad! Problemet var bara att när jag väl tagit på mig träningskläderna så regnade det lite till och från där ute... Men då drog jag bara på mig regnstället och gick ut iaf! Och jag måste säga att jag klarade mig undan de värsta skurarna, puh! Det regnade faktsikt mest bara lite i början och därefter var det ganska så bra :) mysigt var det iaf! Jag gick inom stan och kollade i min favorit-bokaffär osv. 
Resten av dagen har spenderats framför datorn med bl.a. Musik, Bones, skrivande, fb och allt annat vad man nu kan hitta på på datorer! Så nu känner jag mig LAAAAAAT!
Åt precis middag med familjen - lax, yummie! - och nu ska jag försöka spendera resten av kvällen på något sätt som inte får mig alltför uttråkad.... XD
See yah!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Härligt med en sån dag

    Svar: Ja det var det faktiskt! Riktigt avkopplande mitt i en stressig vecka :)
    Amanda Tyrén

    2014-03-28 | 07:09:26

Kommentera inlägget här: