amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 205 - Finbesök & Girls Night

Kategori: Allmänt

Igår spenderades dagen som en vanlig fredag; jag lämnade barnen på skola/dagis och sen gjorde jag några hussysslor hemma innan Lucy hämtades igen vid tolv. Skulle egentligen ha passat ett andra barn med men det löste sig tydligen så jag behövde inte hämta upp honom längre. Jag och Lucy åkte då till biblioteket och lämnade en massa böcker och sen körde vi till aldi och handlade lite matvaror inför kvällens middag och besök. Vi körde sen hem och jag gav Lucy lite lunch, tog en dusch och sen hämtade vi Beth vid tre. När vi körde hem igen och barnen haft sitt lilla lyxiga fredagsmellanmål (crisps) så kom Ellie hem med hennes mamma och mammans syster! Dvs Lucys och Beths mormor och mormorssyster.... (Finns det ett speciellt namn för den släktingen?? Ellies moster är det iaf!)
Så vi alla dukade upp ett fint snax-bord och umgicks och pratade innan jag fortsatte göra vid mig, Ellie körde tillbaka till Lossiemouth (där det var parad med något inom Bens jobb) och mormorn och "gammel-mostern" (även om de inte alls är gamla!) gick till lekparken med tjejerna.
När jag fixat till mig gick jag ner och såg att det lagades mat för fullt och sen väntades movienight. Men för mig var det ut till bilen och köra till New Elgin och Lauras Au Pair -familjs hus för girls night med henne, Rachel och Nadine! :D (Rachel ska hem på söndag så vi ville ha lite roligt innan hon åkte)
Vi lagade mat tillsammans (spicy Fajitas) snackade och skrattade massor, sen åt vi en varm chokladkaka med glass till efterrätt, pratade och skrattade en massa, och sen hade vi lite snax i vardagsrummet med bl.a. specialaren frukt doppat i choklad... Mums! Och där samtalade och skrattade vi ännu lite mer, förstås! ;)
Var magen stor och mätt efter detta, tro? I think so! 
Efter att kvällen blev längre och längre hade vi bars trevligare och trevligare. Vi pratade om att vi skulle köra iväg till asda och köpa vaxremsor så vi kunde vaxa benen (hahahaha!) vilket vi aldrig gjorde.. Vi sparar det till måndag om vi vågar! XD och sen övergick det till att göra en massa frisyrer på varandra! Hahaha! Sån tjejkväll det var! Älskade den! :) hade mycket trevligt och det var riktigt sorgligt att det här är den sista kvällen jag kommer se Rachel.. Jag ska nog se henne idag med, nämligen, innan hon åker hem till Findhorn och sen Tyskland igen, men det här var sista kvällen vi spenderade tillsammans..
Jag körde inte hem igen förrän vid två (Rachel sov hos Laura och Nadine körde hem lite tidigare) och då somnade jag bums i sängen bara för att gå upp tidigt igen och se om jag ska möta upp Rachel och Laura idag med :) får se hur det blir!
Tjingeling så länge! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: