amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 238 - Planer med Laura

Kategori: Allmänt

Efter att jag lämnat Beth på skolan (Ellie lämnade Lucy) så körde jag till home bargains och köpte lite saker (en ny tandborste, lite läppsyl och en ny deo) och därefter körde jag till Lauras au pair familjs hus och träffade henne igen! :D träffade då även Lauras "Au par -flicka" samt pappan i familjen :)
Då satt vi med datorn och kollade igenom alla helger vi har framför oss innan vi lämnar Skottland för gott samt vilka av dem som vi ska hitta på saker på osv. När klockan blev halv tolv hade vi ganska så klart framför oss hur vi vill att våra sista två månader ska se ut! :D bara att kolla en extra gång med familjerna (så att vi inte behöver sitta barnvakt någon helg) och sen kan vi börja boka!!!!! :D ser fram emot dessa äventyren jättemycket!
Efter detta körde jag vidare till tesco och köpte en banan och några baby tomater som jag stoppade i mig innan jag åkte vidare till leisure centret och gick på ett nytt pass som Babs höll i - nämligen Step & Tone! Var jättekul!! Och pust, svettig och röd var jag efteråt!
Så när jag kom hem lite över ett (passet började 12.15 och höll på till 13.00) så åt jag min efterlängtade lunch. Tyckte inte att det var lönt att äta lunchen innan passet eftersom schemat blev så tajt, därför jag åt frukt istället ;) och Ellie hade gjort soppa så det fick bli dagens goda (och sena) lunch :D
Ellie sa även att hon skulle hämta Beth idag så jag gick upp och tog en låååång skön dusch och sen passade jag även på att färga mina ögonbryn :) hur snyggt som helst blev resultatet!!! ;) hahahah! (Om man får skryta liksom.....)
Efter detta tog jag det lugnt och vid halv fem var jag på Lucys dagis för att hämta henne. När vi kom hem igen var Ellie och Beth hos grannen (Ailsa med barnen Chloe och Charlie) så vi gick också över dit och barnen lekte och vi vuxna drack te och pratade. Beth och Lucy fick även äta mat hos Ailsa (pizza) så de gjorde det och sen åt jag, Ellie och Ben lax hemma hos oss lite senare (medan barnen var ute och lekte). Jag har även pratat tio minuter med mamma i telefon! (Älskar viber! Kostnadsfritt att prata i telefon även om man är i två olika länder!)
Så ja... Det var väl vad jag har gjort idag! Ben är iväg på fotboll nu och Ellie ska snart på en bokklubb så då ska jag sitta barnvakt lite, men efter det blir det läggdags! Gick och la mig tidigt igår (halv tio) och det var så skönt att vakna upp hyfsat utvilad! Men kan nog göra ännu bättre ;) hehe, får se vilken tid det blir ikväll.. Innan tio hoppas jag på iaf! :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: