amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 239 - Glass i Lossie

Kategori: Allmänt

Idag lämnade jag tjejerna på skola och dagis och därefter körde jag direkt till leisure centret och dansade Zuuuumbaa! Så skoj! Dock var det helt nya låtar och rörelser så var inte lika duktig som jag brukar vara i den klassen xD allt var helt nytt för mig! Och därför blev det helt plötsligt svårt... Hjälp! Haha, men kommer snart in i det med (får man väl hoppas...) Kul att det är nya rörelser ju! Då blir det inte så himla uttjatat :)
Efter zumban körde jag direkt på nästa pass - body pump! Denna gången visste jag lite hur de nya låtarba och övningarna var så det gick lite bättre än förra gången. Nu var jag mer förberedd med mina vikter osv. Och fyyy vad jag var varm och svettig efter dessa två passen! Pust! Och armar och ben gjorde ont (hade fortfarande killer-träningsverk sen förra body pump passet och nu körde jag ett till på det!) även om det var skönt att stretcha ut dem igen under ett nytt pass.
Jag tog en snabb dusch på gymmet och sen hämtade jag Lucy och vi körde hem till huset för att äta lunch med Ellie. Soppa! Mums fillibaba! :)
Därefter förbereddes det pizza/pitabröds-deg inför kvällen och sen tittade Lucy på en film. Vi var även ute lite i trädgården. Vid 14.30 åkte vi alla tre till skolan för att hämta Beth och därefter bar det direkt av mot stranden i Lossiemouth! Vi stannade på en av gatorna bredvid stranden och gick in i deras glasskiosk (det har äntligen kommit tillbaka lite solsken här i Elgin nämligen så det behövdes firas med varsin smarrig sommarglass!!). Jag tog Hasselnötsglass (smakade exakt som nötkräm, mamma, så du hade säkerligen ÄLSKAT denna glassmaken), Beth tog Honeycrumb, Lucy tog Jelly Babies och Ellie tog Cream Egg. Det som är så bra med denna glassbutiken är att de gör alla glassorter själva, från grunden. Och därför kommer det nya, spännande och unika sorter hela tiden. Det fanns snickersglass också som jag var sugen på.. Och en massa andra olika populära godis- och kak-smaker. Jelly Babies, som Lucy tog, är ju ett sorts godis som man kan köpa här. Lite gele-aktigt med mjukt inuti och hårdare utanför... Svårt att förklara! Men detta fanns nu som glassmak, iaf ;)
Efter att vi hade köpt våra glassar satte vi oss utanför på en gräsplätt och njöt av solen. Tyvärr var det ganska kallt i vinden, men buskarna vi hade bakom oss hindrade från det mesta av kylan så där var varmt och skönt när solen lyste.
Efter vår lilla Lossiemouth-utflykt körde vi hem igen och Ellie påbörjade kvällsmaten (pizza för tjejerna och lammkött i pitabröd för de vuxna. Dock hade Ailsa (grannen) bjudit över oss på grillkväll också, så det slutade med att Ellie åt där (hon tog med pizzan till tjejerna som redan hade gått dit och lekte med alla de andra barnen), Ben hade fotboll så han ska väl äta när han kommer hem och jag beslöt mig för att sätta mig med min bok och äta i lugn och ro. Det har varit en fantastisk vecka fylld med två små härliga tjejer, men just idag kände jag för att ha en lugn och skön kväll. Så jag har suttit nere i vardagsrummet och läst min bok och kollat på one tree hill och pratat en halvtimme i telefon med pappa - mycket härlig kväll helt enkelt :) Och fortsatt sådan ska det bli!
 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Åh va gott

    2014-05-03 | 08:11:32

Kommentera inlägget här: