amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 240 - Biljetter & Laura-träff

Kategori: Allmänt

Idag fick jag sovmorgon, dock vaknade jag redan efter nio av ett sms på min skotska mobil. Det var Laura som undrade om vi skulle ses idag. Självklart!!! Men.... Låt mig sova lite till först bara... xD Haha! Så när jag vaknade ca en timme senare och gick upp och åt frukost och bestämde då med Laura att vi skulle ses efter tre vid tågstationen. Därefter läste jag lite i vardagsrummet medan tjejerna kollade på teve. Ben tog snart med sig Lucy ut till stan för några ärenden och Beth gick upp till Ellie på ovanvåningen. Så då fick jag lite tyst kvalitetstid med min bok! :)
Efter detta gick jag upp och kollade på flygbiljetter hem till Sverige igen i sommar, och efter några diskussioner med Ben (som var hemma igen) och Ellie så valde jag att stanna så länge som det bara går och åker därför hem den 27 juni klockan 17.55 på kvällen! Dagen efter börjar mitt sommarjobb i sverige ;) haha!
Från början var tanken att jag skulle åka på den billigaste biljetten som var på måndagen, men jag kände helt enkelt att nej... Jag vill stanna så länge som jag bara kan oh träffa barnen så mycket som möjligt eftersom jag denna gången inte kommer komma tillbaka till Skottland igen (självklart kommer jag hälsa på senare i livet, men ändå!) Dessutom underlättar det för Ben och Ellie om jag kan stanna och ta hand om barnen så länge som möjligt också - de jobbar ju faktiskt fortfarande! :)
Nu har jag ett hem-datum iaf!!!!
Efter detta insåg jag att jag börjat bli sen inför min träff med Laura så jag skyndade mig med att byta om och sen sprang jag ner och åt lite lunch innan jag sa hejdå till Ellie, Beth och Lucy (Ben hade nu åkt iväg på sin fotboll). Sen gick jag hela vägen ner till tågstationen där jag träffade Laura. Vi gick därefter över tågbron och förbi Asda och vidare mot Costa som låg på andra sidan (det finns två costa i Elgin; ett i centrum av staden och ett lite utanför, förbi tågstationen, där Home Bargains, New Look och några andra butiker ligger. Vi var på det andra Costa!)E
Efter lite prat och trevligheter på caféet så gick vi vidare till New Look och direkt upp på ovanvåningen där de har skorna... Vi provade skor i evigheter! Jag och Laura är lika tokiga i skor, nämligen... Haha, och vi ville båda köpa men sa åt oss själva att nej, vi behöver inga skor!!! Eller...? ;) haha.
Efter all denna skoprovning, testade vi även några kläder på nedervåningen men hittade inget som föll oss i smaken. Så vi gick vidare, över vägen, till home bargains och därefter Matalan och... Japp! Jag köpte ett par skor där..... Ooooppsie! Men detta var faktiskt inte så farligt för detta var något jag behövde - nämligen flipflop! hihi :) Och de kostade bara £4 vilket var helt okej för min budget, tycker jag! ^^ Haha!
Därefter gick vi vidare en liten stund innan vi sa hejdå och skildes på vägen. Jag gick tillbaka hem och möttes av ett tomt hus, men snart kom Ellie igen och jag fick veta att Beth och Lucy var hos grannen och lekte (Emma med barnen Holly, Aaron och Harry). Så vi gick över lite och pratade med Emma, varav Lucy följde med oss hem igen och hade lite snuggle med mig. På svenska: hon satt i mitt knä i soffan och vi hade det mysigt framför lite barnprogram. Hon hade tydligen knockat sitt huvud med en annans huvud på studsmattan så hon var lite ledsen. Dessutom var det bara en timme kvar till läggdags och det var en sen kväll för tjejerna igår, så hon var nog gaaaaanska trött...
När Ben kom hem så tog han över lite så att jag kunde laga min mat och äta, och samtidigt gjorde Ellie vid sig på ovanvåningen. De två skulle nämligen ut och äta ikväll så jag sitter barnvakt! En kvart innan de stack kom även Beth hem från grannen.
Efter min kvällsmat och efter att Ben och Ellie lämnat huset gick jag upp på ovanvåningen med Lucy och läste en godnattsaga för henne och sen somnade hon ganska snabbt. Därefter gick jag ner på nedervåningen till Beth och hjälpte henne att plocka undan lite saker i vardagsrummet, vilket Ellie hade bett henne att göra. Sen har vi haft trevligt framför teven.
Det är Mr Bean på teven just nu, så jag har varit lite generös och sagt att hon får titta klart på det innan det är hennes tur att gå och lägga sig. Och då har hon varit uppe ganska så mycket längre än Läggdags! Men är det lördag så är det! Och lite lyx får det väl bli när föräldrarna är iväg ;) huhu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: