amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 242 - Leisure Center x3

Kategori: Allmänt

Idag var det bank holiday, vilket är samma sak som röd dag i Sverige! Ds alla var lediga!! :) så jag gick upp med barnen som vanligt, samma tid som en skoldag, vi åt frukost och sen körde vi till en lekpark i Lossiemouth vid kusten! Det var jättefint där och vi hittade en grotta som ledde ut till stranden! Dock var det för halt och brant för att vi skulle kunna ta oss igenom den... Får åka dit en annan gång med Laura så kan hon och jag testa!! :D 
Efter vår upptäcktsfärd vid grottan lekte vi lite på lekplatsen innan jag körde hem barnen till Ellie igen och sen körde jag vidare till leisure centret och tränade body pump.
Därefter körde jag hem igen och vek och la in en massa ren tvätt i barnens garderober, packade simväskor och gjorde lite andra sysslor. Beth var hos Holly och Aaron (grannbarnen) och Harry(yngsta syskonet) var hos oss och lekte med Lucy. Så vi åt lite lunch tillsammans och efter ett sa alla kompisar hejdå och jag, Ellie, Beth och Lucy körde till leisure centret igen. Ellie och Beth släppte av oss där så att jag och Lucy kunde gå på hennes simning med Hayley, Mabel, Caroline, Theo och Kev. Även Mabels storasyster Claudia och Theos storebror Toby var med idag! (Pga bank holiday!) sen lekte vi en halvtimme i poolen efter lektionen! Skoj!
Efter detta satte vi oss alla i cafeterian och drack lite och barnen åt lite. Även Ellie, Beth och Ben kom hit då! Och Imogen, Mabels och Claudias storasyster.  Så vi var ett gäng på 12 pers tillslut!
Efter detta körde jag hem Lucy och Beth medan Ellie och Ben körde ett ärende. Därefter hade jag lite fri tid och läste min bok medan Ellie och Ben lagade mat och barnen lekte (Eftersom det är bank holiday så hade Beth ingen simning).
Efter kvällsmaten bestämde jag mig även för att jag ville testa ett nytt pass på leisure centret, så klockan 19 körde jag dit en tredje gång idag (huhu) och testade på Shape, Tone & Body Condition Circuits (jag vet, långt namn!)
Och hur var då detta passet?? OOOOOHHHH MYYY GAAAHHHD! Så himla jobbigt!!!! Men fyyy så roligt!! Det var en blandning mellan kondition och styrka, och låt mig säga att uppvärmningen (ja, uppvärmningen!) var sjukt jobbig bara den! Och sen kom det andra.... Det gick ut på att man jobbade i par - medan den ena stod i mitten av salen med en step-bräda, skivstång och vikter (som body pump!) sprang den andra runt, runt, runt i salen längs med väggarna. Sen bytte man hela tiden. Jag började med springgruppen, så hälften av personerna i salen sprang runt, runt medan de andra kämpade med vikter och sedan bytte vi. Detta gjorde man i flera omgångar, kanske fem minuter innan varje byte. Fem min spring, fem min vikter, fem min spring, ja.... Ni hajar! Osv osv osv.... GAAAAHHH! Jobbigt! Men KUL!
Och vet ni en annan sak? Som jag inte riktigt själv vet om det är bra eller dåligt..... Ledaren.... Åååååhhhh...... Hahaha! XD han var ju inte liiiiite snygg om man säger så! Kanske några få år äldre än mig, muskulös, någon tatuering på ena armen (inte för att tatueringar måste göra en snygg, men ändå! Snyggt på honom!!)
Hahaha, och ja, jag VET att detta är min blogg och att ALLA kan läsa vad jag skriver just nu.. Men vem bryr sig? Är min ledare snygg får man väl skryta lite? ;) fast sen är det ju det... JAG är ju ganska så mycket motsatsen till snygg när jag tränar, svettas och blir röd som en tomat i ansiktet av utmattning! XD hahaha, och självklart hamnade jag på platsen precis framför ledaren (btw så heter han Michael!) och han får stå ut med att titta på mitt flås och svett som bildas i pannan och ganska så mycket över hela kroppen xD hahahah!
Hmm.... Vem vill egentligen läsa min blogg? Kolla vad jag sitter och skriver?!?! Om snygga killar och svett.... Hmm... Bra Amanda! Du förlorade nog precis några läsare ;) hahaha!
Så ja... Är det bra eller dåligt med en så snygg tränare/ledare? Det är ju något som får en att fortsätta kämpa till slutet, men det är ju inte riktigt så här man vill se ut framför en hyfsat (*host-mycket-host*) kille som är bara några år äldre än en själv ;)
Nä, skärpning! Nu ska jag sluta babbla om min drömledare!!
Passet var jätteroligt! Ska definitivt gå på det fler gånger! Body pump brukar ju vara riktigt tufft och jobbigt, men jag måste bara säga att detta passet var såååååå mycket jobbigare!!! Body pump är INGENTING jämfört med det! :p kanske för att här är det styrka OCH kondition.
Hur som helst, efteråt åkte jag hem igen och pratade med Ben och Ellie och sen gick jag upp, tog en dusch (igen... Tog en dusch efter badhuset ju....) och nu ska jag lägga mig ner i sängen och bara pusta ut! Puh! Och läsa lite kanske....
Oj... Mitt blogginlägg idag har verkligen varit konstigt.. Handlar bara om det nya passet och den nya ledaren... Michael.. Heh...
Så kan det gå ibland!! XD
Döm mig inte....
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: