amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 243 - Nu är det klippt!

Kategori: Allmänt

Ellie tog Lucy till Ark denna morgonen, så jag behövde bara köra Beth till skolan och sen var jag ledig fram till halv tolv, då jag skulle hämta Lucy igen. Så efter jag lämnade Beth gick jag inom Cancer Research och köpte mig två nya plagg (så bra gick det med min deal att inte köpa fler kläder...) och sen körde jag till leisure centret och tränade Zumba med Melanie (annan ledare=annat pass!) Pust! Svetten rann - Melanie är vääääldigt aktiv i sina pass och man hoppar och studsar och springer hit och dit i de olika dansstegen. Svårt att hänga med i då och då, men det blir bättre ju fler gånger man gör det!
Efter zumban åkte jag ju som sagt och hämtade Lucy och sen körde vi hem och åt lunch tillsammans med Ellie. Dock hände det något på dagiset.... När jag kom dit kom Ali fram direkt och sa till mig att tydligen hade ett av de nya barnen på dagiset använt sax i Lucys hår.. Ja, hon hade klippt lite i Lucys hår! (Därav min festliga rubrik på dagens blogginlägg - "Nu är det klippt!" Huhuhu... Äh, ibland måste man få ha dålig humor också!) Så det var en slinga som hade klippts av i den långa luggen... Ali var helt från sig, hon hade satt barnet som klippte vid det röda ljuset (där får man sitta om man varit naughty), men Lucy hade ju inte gjort något så hon var glad ändå. Jag sa till Ali att det inte är hela världen, det är sånt som händer! Och vi får försöka kamma över den där saknade hårslingan sen. Det kommer ju växa ut igen så småningom! :)
När jag kom hem och berättade detta för Ellie, dock, blev hon lite mer upprörd.. Nästan som Ali hade varit :p Men det kan man ju också förstå - det är ju hennes dotter ett annat barn har klippt i! Så när hon gick igenom Lucys hår lite mer upptäckte hon även att det var klippt på ett annat ställe också! Ajajaj... Denna gången var det en hårslinga på baksidan av huvudet. Hmmm.... Ser inte bra ut.. Men vad ska man göra? Vi får försöka sätta upp och kamma och borsta på ett sätt så att det inte syns helt enkelt!
Efter detta hade vi ju då, som sagt, lunch och sen lekte Lucy utomhus lite medan Ellie pysslade i trädgården. Efter det kom Lucy in till mig  vardagsrummet (där jag satt och läste) och sen hade vi lite snuggle framför Frozen (jag fortsatte läsa lite då och då) och då pasade Ellie på att köra iväg och göra några ärenden. Hon skrev även senare att hon lika gärna kunde hämta Beth vid tre också! Så jag och Lucy fortsatte att kolla på Frozen i lugn och ro och precis när filmen slutade läste jag även ut min bok! Yeay! I made it ;) hahaha!
Efter detta ville Lucy gå ut igen men det började regna direkt när hon kommit utanför dörren så hon gick in igen och istället pusslade hon och jag lite fram tills Ellie och Beth kom hem igen. Då hade det minsann blivit soligt väder igen så då gick alla ut och hade skoj i trädgården! Lite senare kom även Ben hem och då började vi laga mat - stekt korv med potatismos och broccoli - vilken vi sen åt efter fem-tiden. Jag har därefter suttit med min dator och kopierat och klistrat in mina blogginlägg från internet till ett dokument på skrivbordet (jag har nu nått fram till dag 28, dvs en månads blogginlägg... Det går långsamt men säkert fram!) och detta ska jag sen skriva ut när jag kommer tillbaka till Sverige igen och binda ihop till en snygg bok/samling som jag kan ha att titta i senare. Man vet aldrig vad som händer med min blogg på internet... Kan vara bra att ha skrivit ut det ifall det skulle försvinna någon vacker dag! Och på detta viset kommer jag alltid kunna minnas vad jag gjorde under mitt Skotska Au Pair år! :)
Så ja... Jag har precis avslutat med klippandet och klistrandet för dagen (och skrivit dagens blogginlägg istället). Orkar inte göra alla åtta månader nu ju! :p
Istället tror jag att jag ska ta en ny bok och läsa lite i den istället!
 
Åh! Måste bara berätta en annan sak jag fick reda på idag med:
Inatt hade Lucy tydligen vaknat mitt i natten (hon gör så ibland) men vet ni varför hon hade vaknat just inatt? Vet ni vad hon sa när hon vaknade storgråtandes så att Ellie fick rusa in och fråga vad det var? Hon hade gråtande sagt "Where is Amanda? I don't want Amanda to go, I want her to come back!" eller något liknande.. Hahaha åååååhhhh! Ellie hade fått säga till henne att "Amanda har inte åkt hem till Sverige ännu, hon ligger och sover i sin säng" så då hade Lucy lugnat ner sig igen och somnat om. Haha! Så gulligt! Att hon vaknar storgråtandes mitt i natten för att hon tror att jag har åkt hem nu - att jag inte är kvar längre.. Åh GULLUNGE!! xxx
 
Så ja, det här var vad jag bara var tvungen att berätta också - NU ska jag läsa! :)
See yah next time I see yah! :D

Kommentarer

  • Malin säger:

    :)))))

    2014-05-07 | 14:56:40

Kommentera inlägget här: