amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 244 - Egyptisk utställning

Kategori: Allmänt

Lämnade barnen på skola och dagis och sen blev det zumba & body pump på leisure centret! Under body pumpen kom även Hayley så vi tränade tillsammans vilket var skoj! :)
Därefter tog jag en dusch på gymmet, sen hämtade jag Lucy och vi körde hem och åt lunch. Försökte även skypea med Martina men kopplingen var VÄRDELÖS! Så det gick inte så vidare bra.... :( får spara samtalet till en annan gång!
Vid kvart i två körde jag och Lucy till Beths skola (där Ellie redan befann sig och målade ansiktsmålningar på barnen) för idag var det en utställning om Egypten som barnen där har jobbat med ett tag! Vi fick titta på allt de gjort och sen var det lite pyssel, tävlingar och fika efteråt. Slutade vid tre och då åkte jag och Lucy till hennes balett, dit Ellie kom lite senare efter att ha målat klart alla barnens ansikten (det var egyptiskt tema på sminkningen obviously, och mycket populär!) under baletten pratade jag med Hayley som vanligt. Vi har alltid saker att prata om! Hon är sååå underbar!! :D
Efter Lucys balett körde Lucy och Ellie hem och jag hämtade Beth och skjutsade henne till hennes balett. Där satt jag och pratade med Louise och vid halv sex(då Beths balett slutar) körde vi hem och åt middag.
Efter middagen bytte jag om till träningskläder (igen!) och körde till leisure centret (igen!) för att träna Shape, Tone & Body Condition Circuits (igen!!!) Det var det jag gjorde i måndags, men tyvärr är det en annan ledare på onsdagar, dvs ingen Michael.. Men Sandra är bra hon också! Riktigt bra faktiskt! Hon har ibland body pump (bla tidigare idag) och hon taggar alltid upp en så man kör sitt bästa! :)
Varför tränar jag nu så mycket, då, kanske ni undrar... Jo, för att idag köpte jag nämligen ett månadskort för hela 600kr!!!! Jag vet, sjukt dyrt!! Så då måste man passa på och gå på så många pass man bara kan ;) annars blir det ingen valuta för pengarna!! :p
Så det är min uppgift denna månaden, att träna MASSOR, så att jag kommer igång igen och sen ska jag lugna ner mig lite efter att månadskortet är slut. Kan bli på tok för mycket träning också ju... därför ska jag bara göra det i en månad :) håll tummarna så att jag inte blir sjuk mitt i allt, så att jag förlorar min dyra träning!! ;) hehe
Det roliga med kvällens pass är att det inte var likadant som måndagarnas. Då lär man inte tröttna lika fort, vilket är mycket bra! Idag var det mycket mer styrka som gällde, med och utan vikter. Sen var det en del springande också, men inte alls i intervaller som det var i måndags. Konditionen på onsdagarna sitter mycket i de olika styrkeövningarna.
Så det var kul idag med! Även om jag var helt slut efteråt....
När jag kom hem pratade jag lite med Ellie och knaprade på några morotsstavar och sen gick jag upp och tog en dusch (igen...) mitt hår kommer inte gilla mig, så mycket jag kommer tvätta det :/ Aj aj aj... Har redan duschat två gånger idag och så kommer det nog bli många av de kommande dagarna... :p hmm...... Någon som har ett tips på hur man kan vara fräsch utan att tvätta håret med schampo hela tiden? :)
Aja. Nu ska jag läsa i sängen innan läggdags - hoppas på att somna tidigt (tidigt = innan 22!)
Det är en dag imorgon med!
 
Hann inte ta en bild på Beths ansiktsmålning tyvärr.. Men hon var en mycket söt Cleopatra hon med! 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Har du testat yogalates än? Riktigt bra klass! :D och ett tips för håret är ju torrschampo! :)

    Svar: Nej det har jag inte testat! Tror inte det finns kvar... :/Men ja torrschampo funkar ju alltid! Dock går det åt många föaskor om man ska använda det hela tiden... :p men kan ju variera lite då och då! :)
    Amanda Tyrén

    2014-05-08 | 09:48:07
    Bloggadress: http://julia.castlin.se

Kommentera inlägget här: