amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 245 - Laura & Pilates

Kategori: Allmänt

Idag lämnade jag först Beth på skolan och sen Lucy på Ark (dagiset längre bort och alltså inte mitt över gatan från Beths skola) och därefter körde jag till New Elgin och Lauras hus! Där planerade vi vidare med våra resor. Vi ska nu boka turen till Orkney Islands och sen har vi planerat en massa om vad vi ska se och göra när vi åker till isle of skye - kommer bli såååååå kul!!!!! :D
Efter detta, halv tolv typ, körde jag till leisure centret, åt ett kokt ägg och en banan och sen tränade jag Step & Tone med Babs som ledare och direkt där efter blev det Pilates & Tone, även där Babs som ledare. Detta var även något nytt som jag aldrig provat innan. Trodde inte att Pilates var så krävande och att det var så mycket styrka i det hela! Kul var det iaf! Skönt med träning :) efter det tog jag en snabb dusch på gymmet och sen körde jag och hämtade Beth på skolan.
Då körde vi sen vidare till biblioteket och hade mysigt med våra böcker där. Vi kollade även lite på en utställning där det fanns en massa - jättefina - målade tavlor av alla olika sorters landskap. Men kunde tydligen köpa de tavlorna och jag blev så himla sugen på några av dem! Men de kostade typ £250... Och det var några av de billigaste! (£250 är ca 2500kr...) Hmm....
Hur som helst! Efter biblioteket körde jag och Beth och hämtade Lucy på Ark och sen körde vi hem igen så att jag kunde laga mat till tjejerna. Den var köar och åts vid halv sex, då Ben kom hem, och då passade jag på att sticka ut igen för att gå på mitt kvällspass på gymmet, nämligen Body Pump med Sandra! :)
Efter detta passet körde jag hem (nu var även Ellie hemma) och lagade mat till mig själv, åt och sen sa jag hejdå till Ben och Ellie vid åtta för de skulle iväg på en grej och därav skulle jag sitta barnvakt. Men tjejerna är våda redan i sängen, så inte så värst jobbigt om man säger så ;) nu ska jag upp och kolla till Beth (så att hon verkligen sover och inte läser i smyg...) och sen ska jag nog läsa lite själv eller kolla på något avsnitt av One Tree Hill! :) får se vad jag känner för sen! :)
Åh! Först ska jag ta en dusch med! ;) huhu...
Godnatt! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: