amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 246 - Provat yoga

Kategori: Allmänt

(Hmm... Så tydligen glömde jag lägga in detta igår!  Jag hade redan skrivit allt men glömde väl bort att klistra in det på bloggen.. Så det får komma nu istället!)
 
Idag gick jag upp med tjejerna och gjorde alla vanliga morgonrutiner med dem, men jag behövde inte skjutsa dem till skola/dagis idag, utan det gjorde Ellie. Hon behövde ändå betala något till Lucys dagis, tydligen, så istället fick jag en annan uppgift; att plocka undan lite på deras rum och göra det fint igen.... Hmm... Ingen liten uppgift om man tog en titt på deras rum :p vi skulle nämligen ha några över på lunch idag (eller ja, Lucys kompis skulle komma, samt hennes mamma - kompis till Ellie) så då skulle det vara snyggt och prydligt (innan barnen stökar ner det igen xD haha!)
Så detta gjorde jag på morgonen efter att barnen och Ellie och ben hade lämnat huset. Jag städade undan på deras rum, sen bytte jag även sängkläder på våningssängen samt min egen säng och sen har jag sorterat en massa smutsig resp ren tvätt, satt igång en maskin och vikt en massa ren och lagt in i allas garderober/byrålådor. Det jag trodde skulle ta en halvtimme tog istället lite över en timme... Så jag missade Zumban, men hann lagom till nästa pass - Body pumpen - efter att ha slängt i mig en sen frukost! XD
Efter Body pumpen körde jag och hämtade Lucy från dagiset (hade lite tid på mig så jag passade på att läsa i bilen innan det var dags att hämta. Man får ändå inte hämta innan klockan 12, då fröknarna släpper in föräldrarna, för det kan "störa i undervisningen", så jag har inget annat val än att vänta ändå. Annars hade jag lätt kunnat sticka in och hämta henne lite tidigare.)
Därefter körde vi hem och träffade Ellie. Snart därpå kom då Lucys kompis Annabelle och hennes mamma och lillasyster (en liten söt bebis!).
Jag värmde snabbt lite soppa till mig själv och åt den innan jag skyndade ut från huset igen (efter att ha vinkat hejdå till mammorna och beben - Lucy och Annabelle var redan i full lek på ovanvåningen) och körde tillbaka till leisure centret. Denna gången var det dags att testa på Power Yoga & Strength! Hmm... Kanske inte riktigt min stil, men det kändes definitivt i de olika musklerna!!! Vissa av övningarna var lite för svåra för mig att göra tom! XD
Men det var kul att ha provat på iaf! Dessutom är Lesley(som höll i yogan) jättebra och trevlig att prata med också! :)
Efter detta tog jag en snabb kroppsdusch (dvs ej hår, för skulle tillbaka senare igen!) och sen körde jag och hämtade Beth från skolan vid tre.
Därefter hem igen och vara hemma lite, fortsätta tvätta och läsa lite.
Efter fyra körde Ellie iväg med Beth och Lucy för att handla osv, och vid halv sex körde jag tillbaka till leisure centret och gick på nästa yoga-pass! Det var med Lesley denna gången med, men detta passet hette Yoga & Abs och riktade sig alltså mer åt en specifik del av kroppen. Inte för att jag kände så jättemycket skillnad.... Det var Yoga precis som förut, fast med lite olika övningar. Nu har jag alltså testat två gånger och vet fortfarande inte om jag tycker det är för mig eller inte.. Jag är mer den som gillar styrka och kondition. Inte styrka och balans och smidighet... Även om det är bra med det sistnämnda också! Får se hur jag gör nästa vecka! Om det inte finns något annat pass att gå på kanske jag tar yoga, men endast i "nödfall" ;)
Efter det andra yoga-passet tackade jag Lesley och sen tog jag en dusch (inkl. Hår denna gång) innan jag körde hem igen. Där hade familjen ätit pizza (Beth hade lämnat lite till mig, den ängeln!) men istället för att förlora all träning på pizza så stekte jag ägg och skinka och hackade upp tomater, paprika och sallad. Och MUMS vad gott detta var! Äkta efter-tränings-mat!! Och så himla mycket bättre än pizza! :D
 
Åh! Måste bara berätta en annan sak med! På vägen ut från gymmet den sista gången, dvs på kvällen, mötte jag en kille som såg EXAKT likadan ut som Rupert Grint! Dvs killen som spelar Ron Weasley i Harry Potter!!! Omg!!!! :D
Det var så likt att jag var tvungen att slänga ett extra ögonkast på den här personen när vi gick förbi varandra och då såg jag att han inte alls såg så exakt likadan ut som jag först hade trott... HAHAHA! Men det var ändå sjukt likt! :) Extra skoj att man fick ett litet leende också ;) huhu...
 
Nej! Nu ligger jag alltså här i min sköna, nybäddade säng och ska ta och kolla på några avsnitt av One Tree Hill!
Imorgon (om det är fint väder) ska jag och Laura till Aberlour och titta runt efter ett litet vattenfall som hon har sett i en av sina guideböcker! Ska tydligen vara jättefint! Så det ska vi försöka besöka imorgon! Håll tummarna på fint väder! :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: