amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 247 - Aberlour & Mello-mys

Kategori: Allmänt

Idag hade jag en skön morgon med One Tree Hill och frukost på sängen, sen runt lunchtid (efter att jag hade gjort vid mig och packat väska och ätit snabb lunch) så gick jag in till stan och hämtade clio-bilen som Ben lämnat kvar igårkväll när han var ute. Därefter tankade jag lite och sen körde jag till Laura och pratade med henne och hennes Au Pair-mamma. Därefter körde vi två till Aberlour och påbörjade en liten promenad på en vandringsled som ledde uppåt, genom skogen (vi stötte där på ett stort, nerfallet träd med rötter som stack högre upp än mig!) och förbi ett vattenfall - Linn of Ruthrie - som var målet för dagens utflykt. Det var hur fint som helst! Skogen var härligt grön och man mådde så bra av att gå ute i den skotska, fantastiska naturen! Och när man närmade sig vattenfallet kunde man verkligen höra vattnets brus och snart mötte man av den fantastiska utsikten!
Vi var ju bara tvungna att stanna och ta en massa bilder! Huhu..
Efter ett tag gick vi tillbaka till bilen - dock en annan väg än den vi kom ifrån  - och gick då förbi Aberlours egna destilleri (Det som jag och mina föräldrar besökte när de var här i slutet av februari/början av mars) och då upptäckte jag och Laura att vattenfallet och floden som vi gått längs med är det destilleriet använder till deras whisky-skapande! Fräckt! :)
 
När vi kom tillbaka till bilen igen körde jag hem Laura och sen hem till mig själv där jag möttes av ett tomt hus - trodde jag. Det visade sig senare att barnen hade legat i soffan på nedervåningen under varsin filt och tittat på barnprogram (och jag hade inte sett dem!) medan Ellie vilade på ovanvåningen. Så när jag gick ner igen senare såg jag barnen och då gick jag till dem och mös lite tillsammans med dem i soffan.
När ben kom hem lite senare (han hade varit iväg och tittat på fotboll) så åt vi lördagsmiddag - raclette - sjukt fräckt! Det var en sorts grill som stod mitt på bordet som man la plock-mat på och så att det värmdes/stektes/grillades. Gott pch väldigt festligt för en fredags- eller lördagskväll. Extra bra idag för efter middagen, vid åtta, började kvällens Mello-mys! Eller ja, EuroVisionSongContest-mys! ;)
Nu har vi nämligen samlats i vardagsrummet allihopa (utom Lucy, hon sover) och är redo för kvällens sånger. Något roligt är att detta året kan jag ju rösta på Sverige!!!!! Haha! (Eftersom jag inte befinner mig i Sverige nu!) men får se om jag gör det eller inte.
 
Slutsats för dagen: detta har varit en fantastisk dag med utflykt med Laura och mys med familjen! Gillar såna här lördagar!! :D
 
Nu får ni där hemma också ha en fortsatt trevlig Mello-lördag! Håll tummarna så att rätt låt vinner!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: