amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 250 - Flyttlådor & Boknörd

Kategori: Allmänt

Idag lämnade Ellie Lucy på dagiset (hon behövde inte vara i Aberdeen idag, eftersom hon går fjärde året nu kommer hon inte pendla till Aberdeen hela tiden)
Så jag lämnade Beth på skolan och sen körde jag till gymmet som vanligt och dansade zumba! :) 
Och vet ni vad jag såg i omklädningsrummet efter det? En tjej, som skulle in och gymma, med hela ansiktet fullt av smink.. Jag skojar Inter det var mycket smink.... Och som pricken över i:et - hon hade lösögonfransar på sig.... Jag fattar att man kanske vill ha lite smink på sig när man gymmar, typ mascara och någon consealer - till och med jag kan ha det ibland (när jag orkar bry mig, vilket har blivit mer sällan) - men kom igen... Lösögonfransar?! Lite allvar....
Aja, hon får väl ha det om hon vill, antar jag :p men jag frågar detta: är hon där för att träna eller flirta...?? ;)
Hahaha!
Nej nu ska jag sluta babbla om henne :)
 
Efter Zumban körde jag och hämtade Lucy och sen körde vi hem och åt lunch tillsammans. Dock fick vi ta ett annat, lite längre håll på vägen hem för vägen vi brukar ta var avstängd! De höll på med något vägarbete... Så jag följde en snäll, gammal man på den andra vägen in till Elgin igen (jag har bara kört den vägen en gång innan och jag mindes ute riktigt hållet, så mannen erbjöd sig att visa vägen!)
 
Efter lunch lekte Lucy lite i vardagsrummet medan jag ordnade med tvätten, sen hade vi båda två varsin tupplur... Skönt! XD (eller ja, Lucy såg lite på film medan jag läste och tillslut tappade vi båda ögonlocken....
Snart kom även Ellie hem och då sa hon att "tja, din jobbdag är så gott som slut nu, om du inte vill packa lite saker i lådor från tjejernas rum?" För ben skulle ta Beth på sin första simning och Ellie var hemma med Lucy. Så ja, jag passade på att packa ner lite böcker, sängkläder, filtar, gosedjur och lite andra små leksaker i två stora flyttlådor innan jag gick in på rummet och läste ut min bok i sängen. Japp! Läste ut den, även om jag hade hundra sidor kvar! Lagom tid till klockan fem, då jag gick ner och åt lite smått och sen stack jag iväg till leisure centret och körde två korta, men krävande, pass; en halvtimme Metafit och en halvtimme Abdominals! Puh! Kondition + magstyrka.... Inget att leka med alltså...
Efter detta körde jag hem igen och värmde lite spagetti med köttfärssås och nu, efter att jag har ätit, ska jag upp och ta en dusch och sen kolla OTH eller läsa i min nya bok som jag köpte i förrgår... (the List, av Joanna Bolouri) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: