amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 251 - Tots & Pampering!

Kategori: Allmänt

När jag kom till leisure centret idag efter att ha lämnat barnen på dagis och skola, så fick jag reda på att Zumban var inställd!!! :O noooooo!! Babs var tydligen sjuk och ingen kunde hoppa in.. Men body pumpen därefter var iaf fortfarande igång, så jag gick på det passet istället efter att ha läst min bok "genom" hela Zumban.. Efter detta tog jag en snabb dusch på gymmet, sen hämtade jag Lucy och därefter körde vi hem, bytte väskor och körde vidare till Flygbasen för att gå på Tots! Tots är en grupp för barnen och föräldrarna som samlas och äter lunch och leker/pratar tillsammans. Där mötte vi Caroline och Theo (Caroline skrev in oss på basen, jag får ju inte vara där själv!), Susie (granne) och hennes två barn, Ryan och Holly. Senare kom även Becky med sonen Robsen och Charlotte med sonen Matthew. Sen var det full lek! Och full prat för oss vuxna ;) haha. Först hade vi lite lunch och sen lite snax och saft/te. Jag och Lucy lämnade flygbasen ca 2h och 15min senare för att åka dir till hennes balett vid tre. Där pratade jag med Ailsa och Hayley, och när Lucys balett var slut körde vi och hämtade Beth och sen körde vi tillbaka till baletten igen i tid för Beths lektion. Ben kom snart och hämtade Lucy och de åkte hem, medan jag stannade kvar och skjutsade hem Beth och Elise när deras lektion var slut, vid halv sex. Snabbt hem och byta om till träningskläder, äta middag och sen lämna en cake pops -ställning till Caroline för att därefter köra till leisure centret och träna Shape, Tone och Body Condition Circuits! (Fr.o.m nu ska jag bara kalla det Body Circuit!) PUH! Fattar ni vad trött jag var efter detta passet? Det är nya övningar vare vecka verkar det som, så denna onsdagen hade vi en partner och en massa stationer. Och det är ju inga enkla övningar precis... Men efteråt känner man sig sååå duktig! Dock fick jag skynda mig (gick tom lite tidigare så jag hann ta en dusch och göra vid mig inom en halvtimme, för vid halv nio (passet slutade lite efter åtta) så mötte jag Hayley utanför gymmet och sen körde vi in till stan på Ladies Pampering Night! Dvs, ett litet event där man kunde skriva upp sig på olika saker och få massage, manikyr, pedikyr, sminktips, mm! Allt för bara £5 inträde! Hur trevligt som helst var det! Träffade alla mina kompis-mammor och jag fick en huvudmassage som var helt gudomlig! Sen fanns det en massa snax och tilltugg (var tyvärr inte jättenyttig här.....)och drycker också! :) Skrev även upp mig på några saker som ska skickas till min emailadress, typ erbjudande osv, och sen ska jag se om jag ska boka en test-sminkning med några kompisar för en tjejkväll :) typ som man gör med Mary Kate i Sverige! Sminkörerna kommer hem till en där de visar hur man sminkar sig bäst med deras smink, sen får man testa själv också! Allt är gratis, men sen får man möjlighet att köpa smink efteråt ifall man gillade det! :) Så ska se om jag har tid för en sån här kväll innan jag åker hem! :) Jag fick skjuts tillbaka till leisure centret, efter tio, av Hayley så att jag kunde hämta bilen där och sen köra hem igen. Sen somnade jag ju ganska så gott efter en så här lång och full dag! XD Har knappt varit hemma överhuvudtaget!! :p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: