amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 253 - Skype, glass & PyjamasParty!

Kategori: Allmänt

Efter att ha lämnat barnen på skola/dagis så körde jag som vanligt till leisure centret bara för att få reda på att Babs fortfarande är sjuk och alltså är två av mina tänkta pass inställda idag med.... Hade tänkt gå på zumba, body pump och sen Step&tone (dvs. lite kondition, styrka, mer kondition), varav alla pass hålls av Babs. Men eftersom hon inte är här kunde de bara ersätta ett av passen - body pumpen - eftersom de har fler tillgängliga ledare inom just den typen av träning.
Jag vet att Babs inte kan hjälpa att hon är sjuk, och hon måste självklart vila upp sig så att hon blir bättre, men jag tycker det är dåligt att de inte har någon ersättare till det mesta Babs gör, särskilt eftersom jag nu har lagt över 600kr på mitt månadskort, vilket inte bara är dyrt utan - just det - det häller bara i 30 dagar! Så nu missar jag massor av mina tänkta pass och därför förlorar jag på det! Man måste gå på många pass för att det ska vara lönt att köpa månadskort när det är så himla dyrt! Så jag är ganska irriterad just nu....
Jag frågade i kassan imorse om det fanns någon typ av kompensation, just pga det jag har beskrivit här ovan. Hon i kassan frågade hennes chef som ska ta upp det med hennes chef. Så förhoppningsvis blir det något - kanske ett par extra gånger eller en extra dag på mitt månadskort??? - eller blir det ingenting alls och då kommer jag bli riktigt irriterad...
Oh well, What to do...?
Jag gick på body pumpen iaf och sen hämtade jag Lucy på dagiset vid tolv. Som tur är hade jag min bok så jag kunde läsa medan de andra passen egentligen skulle ha hållit på.
 
När Lucy hade ätit sin lunch fick jag henne att ta en liten tupplur (hon ska leka med Harry, grannen, ikväll och hon har varit trött hela veckan, så hon behövde den där tuppluren) och då passade jag på att äta min lunch (hemmagjord kycklingsallad!) och skypea med saknade vänner! Det är ganska fräckt ändå att vi tre - jag, Agnes och Martina - var vid varandras sida varje dag i tre år i gymnasiet och nu är vi i tre olika länder, varav INGET av de tre länderna är Sverige! Jag är i Skottland, Martina är i Australien och Agnes är på Cypern! Så när klockan var 13.12 hos mig (klockslaget då vi började prata med varandra), var hon 15.12 hos Agnes och 20.12 hos Martina! (14.12 i Sverige...) förvirrande ännu? Ni ska bara veta hur svårt det är att få ihop en bra skypetid för oss tre då det passar alla! XD
 
Efter samtalet med mina kära vänner väckte jag Lucy och sen ritade vi lite medan vi väntade på att Ellie skulle komma hem med Beth. Därefter hämtade vi Harry från grannen och körde alla fem till Lossiemouth och åt glass vid stranden (igen)! Denna gången var det nya smaker i den speciella glassbutiken så idag tog jag en halv kula Belgisk vit choklad och en halv kula Apple Crumble (vilket är ungefär som äppelpaj med smuldeg) och låt mig säga som så att den smaken smakade verkligen som äppelpaj!! Förstår inte hur man kan få glass att smaka så likt PAJ! Men blev besviken på den belgiskt vita chokladen.. Smakade inte vit choklad alls, bara tråkig vanilj :/ menmen, kan inte vara på topp alltid! ;)
Det fanns även en smak som jag VET att min mamma skulle älska - nämligen Ferrero Rocher Swirl (se bild) och är lite ångerfull att jag inte smakade den istället för den vita chokladen... Aja, en annan gång! :)
 
Efter glassarna lekte Lucy och Harry lite medan jag pratade och skojade med Beth och Ellie. Vid fem körde vi hem igen och Beth bytte om till pyjamas och sprang över till Holly och Aaron (äldre syskonen till Harry) för Holly hade nämligen kalas idag! Pyjamas-party! Det var dels därför vi tog med oss Harry till stranden; så att Emma (mamman) kunde förbereda kalaset med de två äldre barnen i lugn och ro ;)
Harry och Lucy gick också över ett litet tag till partyt och lite senare gick även jag och Ellie över. Efter åtta åkte de sista gästerna (barnen) hem och kvar var bara jag, Ellie, Beth, Lucy och familjen H (minus pappan, dvs Emma, Aaron, Holly och Harry).
Så vi vuxna fick då äntligen sätta oss ner och ha vår kvällsmat (kalas-mat-rester = pizza!!) och sen pratade vi (jag, Emma och Ellie) och drack vin medan Lucy och Harry såg på Frozen och de tre "äldre" barnen pysslade med Hollys födelsedagspresenter på ovanvåningen. Var en jättetrevlig kväll!
Dock, när filmen var slut hade Harry redan gått och lagt sig och vi såg på Lucy att hon var trött.. Beth skulle sova över men Lucy är fortfarande lite för ung för det där. Men hon ville verkligen inte hem.... Så jag erbjöd mig att ta in henne till oss så att Ellie kunde sitta kvar och prata med Emma lite till och dricka mer vin ;) Det förtjänar hon, Ellie, efter en tuff vecka tillbaka till skolan/jobbet.
Så jag tog en gråtande Lucy hem igen (hon ville verkligen inte ifrån Harry) och fick ligga ett bra tag bredvid henne i Ellies och Bens säng (Ben är fortfarande i London så Lucy fick sova i föräldrarnas säng inatt) och trösta henne och lugna ner henne tills hon somnade. Men det gjorde hon tillslut minsann. Lilla Lucy, ganska bra att du tog den där tuppluren innan idag... Tänk vad trött du skulle varit annars!!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: