amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 254 - Grotta & Barbecue

Kategori: Allmänt

Idag (lördag) hade jag lite sovmorgon, och sen vaknade jag till One Tree Hill och frukost på sängen. Jag satt ett tag med barnen på nedervåningen (fick en ring flätad av gummiband av Beth!) också, åt lunch och gjorde Lucys party-frisyr (Princess Leah -style för skulle ha Star Wars tema på festen/sova över -partyt för hela familjen) så när klockan blev halv tre åkte familjen iväg på det (ska inte komma hem förrän dagen efter) och då hämtade även Laura mig och vi körde till Lossiemouth och vidare en bit utanför för att utforska en grotta som jag hittade förra/förförra?? (minns inte när??) veckan när jag var på en lekpark med barnen.
Så vi klättrade ner i den här grottan och kom ut till en jättefin liten stenstrand på andra sidan. Så vackert! :) blev några foton och sen gick vi tillbaka till bilen och körde in i Lossiemouth igen och åt glass på mitt favoritställe! Jag valde idag Banan och Tuti fruti  medan Laura provade den där ferrero Rocher Swirl. Bananglassen var SVINGOD, Tuti fruti = Not so much... Gick smaka lauras också och den var med supergod! :) så vi satte oss i bilen och åt glassarna med utsikt över West Beach (lite kyligt utomhus så vi körde hit och åt glassarna istället för att sitta på East Beach(den med bron, vid glasstället)
Efter detta körde vi till affären och köpte frukt och choklad (att smälta och doppa i) och sen körde vi till lauras hus för jag var bjuden på barbecue där på kvällen när min familj ändå var iväg. Så jag pratade med Laura och Nicki (mamman) en massa och sen grillade vi och åt lite korv, mini-hamburgare och sweet chili kyckling på spett! Mums!
Därefter ringde jag och Laura ett campingställe vid john o'groats, som vi ska sova på nästa helg efter att vi har varit på orkney Islands, och bokade en plats för oss, vår lilla bil och ett tält.
Sen gick vi ner igen och förberedde vår frukt och choklad innan Nickis kompis Rachel kom och vi alla satte oss i vardagsrummet och åt frukt doppad i vanlig+vit choklad samt drack vin. Mycket mysig tjejkväll! Hihi :)
Jag stannade kvar där till efter tolv, och snackade och skrattade med alla, innan Laura körde hem mig igen till mitt tomma hus och gick och la mig bums meddetsamma! 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Mysiga bilder

    Svar: Tack! Det var en väldigt mysig dag! :)
    Amanda Tyrén

    2014-05-18 | 11:50:50

Kommentera inlägget här: