amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 256 - 4 Barn & 4 Pass

Kategori: Allmänt

Right... Lite kortfattat idag då:
 
Skola&Dagis-DropOff, därefter till leisure centret för min Body pump klockan 10. Fick även veta att jag fått kompensation för de pass som blev inställda förra veckan - 3 extra dagar på mitt månadskort! Så istället för att ha 30 dagar med tränings-klasser, har jag 33! Dock har jag räknat ut att två av mina extra dagar är en lördag och en söndag och gymmet har inga klasser (3st - Pilates på lördag dag och body pump och body Combat på söndag kväll) på helgerna (jag vet - sjukt dåligt!!!) Dessutom ska jag till isle of skye den helgen så kan ändå inte gå dit. Så tjänar inget på två av mina extra dagar :p men det var ändå bra och snällt att jag fick kompensation!
Hur som helst (detta skulle ju vara kortfattat! Som om jag nånsin kan skriva kortfattat....) efter body pumpen körde jag hem, åt lunch, packade simväskorna till mig och Lucy och vid tolv körde jag tillbaka till leisure centret och gick på Body Combat! :) fick gå tio minuter innan passet slutade dock för att hämta Lucy klockan ett. Men fick ändå 30min kondition! (Började 12.15)
Så jag hämtade Lucy och vi simmade med Hayley, Mabel och Kev, som vanligt :) Lucy fick även gå över till nästa övning medan de andra barnen fortsatte simma - så duktig var hon idag! :D jag och Hayley har sagt att det är så himla stor skillnad på Lucy och Mabel i vattnen nu jämfört med när vi började simma med dem! :)
Efter detta blev det snabb dusch och sen hämta Beth på skolan. Därefter körde vi tre till Lossiemouth, men inte för att gå på Beths simning(tisdagar nu ju!) utan för att leka lite på den lekparken som finns där. 
Vi körde hem därifrån efter fyra igen och kom hem samtidigt som Emma (grannen) och barnen Holly och Harry (Aaron var någon annanstans) så Lucy och Beth bjöd över barnen till vårt hus och sen fick jag dela upp dem så att Beth och Holly lekte på ovanvåningen och Lucy och Harry lekte i vardagsrummet/matsalen/utomhus... Dvs i närheten av mig som var i köket och lagade mat. Låt mig säga som så att Harry och Lucy är inte lätta att hålla koll på när man samtidigt doftar nagellack från ovanvåningen (aja baja, får inte användas själva!) och ska laga mat till hela familjen i köket....
Men det gick bra ändå! De städade undan alla leksaker efter sig när jag bad om det. Båda gick på toaletten när de behövde, dvs inga olyckor hände, och de ropade på mig om de behövde hjälp. Och när jag satte igång en film åt dem satt de (först) tyst och stilla i soffan. Sen lekte de igen xD
Dock var det ganska skönt när Emma kom och hämtade dem igen när deras middag var klar ;)
Kvart i sex kom Ben hem och då var maten i stort sett klar, så han tog över och jag stack tillbaka till leisure centret för mina kvällspass! Pilates klockan 18.00-18.45 och sen Body Condition Citcuits med Hayley klockan 19.15-20.15! Puh! :) gött när det var över! Jag och Hayley var helt slut!! Men det var skoj skoj att träna Citcuits med Hayley för idag var vi par igen och vi peppade varandra! :)
 
Nu är klockan snart läggdags dock (21.15). Jag har ätit kvällsmat och ska ta en snabb dusch innan jag kopplar av framför ett avsnitt av OTH och sen ska jag sova gott hela natten!
Ciao! 
 
(Kortfattat var det ja.... Hah!)

Kommentarer

  • Malin säger:

    Det klarade du fint med 4 barn

    Svar: Haha tack mamma ;)Förstår mer och mer hur det är att ha ditt jobb! Inte alltid så himla lätt som många tror!
    Amanda Tyrén

    2014-05-20 | 19:35:31

Kommentera inlägget här: