amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 257 - Modig & Beths nya simgrupp

Kategori: Allmänt

Idag lämnade jag Beth på st Sylvesters, Lucy på Ark och sen körde jag ett tufft men roligt Body Combat pass på leisure centret. Det var strålande solsken idag - säkert finaste dagen hittills här i Skottland, så jag satte mig ute en liten stund och pustade ut och läste min bok innan jag hämtade Lucy på dagiset igen vid halv tolv. Därefter körde vi hem och åt lunch och kollade på filmen Modig. Jag kollade dock bara på halva filmen innan jag gick upp och hade en tupplur. Lucy valde att hellre se klart på filmen än att sova, dock :p
När klockan blev halv tre körde vi och hämtade Beth, och sen körde vi direkt till Lossiemouth och hennes nya simgrupp. Nu är Beth i den djupaste delen av poolen, vilket hon tycker är lite läskigt för hon bottnar inte, men hon gjorde mycket bra ifrån sig ändå, tycker jag! 
Efter detta tankade jag bilen innan vi körde hem igen och jag lagade spaghetti och köttfärssås till mig, tjejerna och Ellie.
När Ellie kom hem sen vid halv sex åt vi allihopa och sen blev det en lugn kväll för oss alla.
Jag har försökt planera kommande dag och förberett med att packa 6 väskor nu på kvällen! (Beths skolväska, sportväska och balettväska, Lucys dagisväska och balettväska, samt min gymväska med handduk och ombyte osv)
Imorgon är det ju onsdag igen... Mycket som händer på onsdagar ;) och ifall det är fint väder ska jag och Lucy kanske till Tots och då kommer jag inte vara henne på hela dagen! Så måste ha alla väskor med mig i bilen direkt på morgonen då ;)
Aja, får se hur det funkar! Mitt huvud är helt tomt för tillfället och jag har jättesvårt för att tänka ut vad som behövs.... Förhoppningsvis behöver jag bara packa matsäckarna imorgon och sen ska allt gå smort! Jag upprepar: Förhoppningsvis...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: