amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 259 - Bowling med Logan & Siana

Kategori: Allmänt

Idag och imorgon (fredag) är det Bank Holiday här i skottland, vilket betyder att skola och dagis är stängt!
Så idag hade vi lite sovmorgon innan hela familjen gick upp vid åtta, halv nio och åt frukost och gjorde vid oss som vanligt. Dock hade Ben fortfarande sitt jobb att åka till och Ellie sin/sitt skola/jobb i Aberdeen, så jag har barnen hela dagen idag och imorgon.
Ellie behövde inte åka förrän senare, så jag kunde åka iväg på ett Body Combat pass klockan 9.15-10.00! Sen åkte jag hem och "tog över" barnen så att Ellie kunde åka iväg på sitt.
Blev en lugn förmiddag efter det - jag duschade medan barnen städade ett pysselskåp på nedervåningen (Ellie gett dem som uppgift att göra idag) och därefter dansade vi till radiomusik på teven!
Efter lunch så körde vi till Luna Land, där vi träffade Laura och hennes Au Pair -barn, Logan och Siana. Och därefter spelade vi alla Bowling!!!!! :D Fyyyyy så längesen det var jag spelade!!! Har saknat det!! Men hjälp vad dålig jag var!!! Har inte haft en så dålig runda på år! Hahahaha xD fick inte ens över hundra!! Men skyller på att jag inte spelat på evigheter och att jag inte hade något av mitt eget när det kommer till redskap. Inget eget klot, inga egna skor, ingen puderboll eller handduk... Och klotets hål var för stora och vägde för lite! Hah! Inte konstigt att det gick så dåligt...
Vilken tur att jag spelade för att det var roligt! För det var det! Och det tyckte alla andra också :)
Efter bowlingen sa jag, Beth och Lucy hejdå till Laura, Logan och Siana och därefter körde vi till home bargains och därefter tesco så jag kunde köpa allt som behövdes inför min resa i helgen. Dvs torrschampo, frukt, keso och lite annat i matsäcks-väg! (Keson ska jag använda till keso/ägg/havregryns-plättar)
När vi sen kom hem igen så var klockan halv fem och då började jag laga maten - Tuna Steak med ris och grönsaker i en sojablandning! :) mums så gott det blev (om man får skryta..) som efterrätt hade jag köpt varsin liten choklad/grädd-sandwich på tesco idag till tjejerna som ett treat, vilket de ääälskade! Haha, såg typ ut som glassen "Sandwich" som vi har i Sverige, fast det var inte glass i mitten, utan någon gräddkräm som inte behövdes kylas..?
Vi hade precis ätit upp vår kvällsmat och tjejerna hade bytt om till pyjamas när Ben kom hem och de började pyssla med fotbolls-klistermärken. En timme senare kom även Ellie hem (dvs nu) och snart ska jag gå upp och läsa/se OTH.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: