amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 260 - Playdate & Black Isle

Kategori: Allmänt

Börjar fredagen med att Beth och Lucy knackar på dörren och väcker mig "we're ready to go up now", sa de, för jag hade sagt dagen innan att knacka bara när ni vill gå upp så går jag upp då. Det jag inte trodde var att de skulle knacka INNAN tiden då vi brukar gå upp.... Alltså var detta tidigare än det klockslaget.. Åh nej.... :p
Som tur är var Ellie och Ben fortfarande hemma så de kallade in tjejerna på sort rum och sa detta till dem. Det slutade med att jag gick upp och gjorde vid mig och sen gick jag in till tjejernas rum i vanlig tid även om det var bank holiday. Jag som ville ha sovmorgon....
Oh well!
Vi (jag, Beth och Lucy, Ben och Ellie var iväg på jobbet) hade en skön, lugn morgon/förmiddag. Jag fick tid att packa sista inför mig helg, samt grädda mina keso/ägg/havregryns-plättar och efter lunch åkte vi alla tre in till stan och gick rundor innan vi sen åkte till Lauras hus och alla fyra barnen lekte medan jag och Laura pratade och förberedde med att packa ut tält osv i bilen.
Jag körde Beth och Lucy hem igen vid fyra och hjälpte dem att byta om till finare kläder och fixade deras frisyrer osv, för vid fem skulle de två till Happy Hour med Ben!
Då åt jag i lugn och ro, tog en dusch, fixade med det allra sista hemma och vid sju kom Laura och hämtade mig och vi körde till Black Isle och Ross föräldrar (dvs Lauras Au Pair -barns pappas föräldrar). Vi skulle nämligen sova där över natten för att på så sätt spara en timmes körning tidigt nästa morgon då vi skulle vidare mot John O'Groats (Skottlands nordligaste punkt) och Orkney Islands (en ögrupp på 70 öar norr om Skottland)!
Så när vi kom fram till Black isle så fick vi te och kaka av Ian och Maureen och sen satt vi uppe och pratade och hade trevligt till ca 12. Då släckte vi lampan i vårt lånade rum, medvetna om att klockan skulle ringa igen om bara fyra timmar.....
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: