amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 263 - Inte min dag........

Kategori: Allmänt

Gick upp med barnen i vanlig tid (halv åtta), men när jag hjälpte dem att klä sig kom Ellie in i rummet och sa till mig att vi får nog gå idag för Ben och Ellie behövde tydligen båda bilarna... I vanliga fall kör Ben en skåpbil till jobbet men eftersom han tagit ledigt idag får han inte köra med den. Så han skulle ha clio-bilen (för att han skulle till Lossiemouth någon gång under dagen) och Ellie skulle ha den andra för att hon skulle handla senare..... Alltså kunde jag inte ha bilen idag.
Jag har absolut inga problem att gå med barnen till skola och dagis om morgnarna, men om jag ska göra det vill jag gärna få reda på det dagen innan så vi kan gå upp tidigare. Vi måste nämligen lämna huset tidigare om vi går än om vi tar bilen. Alltså fick vi stressa massor på morgonen idag och jag var tvungen att packa alla väskorna (simväskor och min gymväska) och ALLA väskorna måste med direkt på morgonen. Vagnen ska fram och alla väskor ska bäras medan vi halvspringer hela vägen till skolan för att inte komma försent. Hmm... Inte världens bästa start på denna dagen.. Men vi lyckades komma i tid. Dock var både jag och Beth trötta efter powerwalken (jag vill gärna ha 45min på mig om Beth ska gå med mig - hon är ju trots allt bara sju år - och idag fick vi 25min på oss...
Oh well, vi lyckades iaf. Stort beröm till Beth som var så duktig!
Efter att jag hade lämnat Beth på skolan och Lucy på dagiset gick jag därefter till tesco och köpte en film och en väska (tröstshopping för min dåliga start på dagen )och sen till leisure centret för att träna body pump.
Efter detta åt jag min banan som jag packat med mig och läste i min bok. Bananen fick bli min lunch dessutom för jag hade inte hunnit packa något matigare på morgonen... Så snacka om att jag var hungrig när jag kom hem på eftermiddagen! :p
Jag gick inom en second hand -butik på vägen till Lucys dagis och köpte en extra tröst-grej; en bok! Huhu, så efter alla dessa shoppinggrejer mådde jag lite bättre ;)
Jag och Lucy gick sen tillbaka till leisure centret och simmade. Det var bara jag och en annan mamma där idag (med barnen ofc), samt Kev. Så det blev ett väldigt bra simpass för Lucy och Brandon idag! Lucy vågade idag hoppa i poolen själv och hamna under vatten innan jag fångade henne (hon har INTE vågat detta innan, men idag var det hur kul som helst!) och dessutom har hon simmat under vattnet idag mellan mig och Kev och hämtat "pinnar" under vattnet med lite hjälp :) hon börjar bli riktigt duktig nu!!
Efter simningen gick vi till skolan och hämtade Beth och därefter gick vi alla tre till Coopers Park (vid biblioteket) och tjejerna fick leka i parken och i träden/buskarna bredvid medan jag hade en skön tid med min bok. Tjejerna hade så kul här så vi gick inte därifrån förrän halv fem! När vi kommit ca 3/4 av hela vägen mötte vi Ben med bilen (Ben hade kört för att posta ett kuvert) så tjejerna hoppade glatt in och fick skjuts sista vägen. Jag valde dock att gå sista biten. Var skönt att få gå lite själv med :)
Väl hemma packade jag upp alla mina saker från helgen (var för trött för att göra detta igår) och sen åt jag kvällsmat med familjen innan jag hjälpte Ben med två stora flyttlådor (de jag har packat i tjejernas rum), att få ner dem för trappan och in i garaget.
Det var ganska tungt, men vi lyckades tillsammans :)
Nu ska jag in på rummet och koppla av, har varit en lång, jobbig dag, så ska bli skönt att få spendera kvällen med min bok och OTH. Imorgon börjar vi om från början igen, och förhoppningsvis blir det en lite bättre start på dagen då ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: