amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 265 - I'm a princess!

Kategori: Allmänt

Åkte som vanligt till leisure centret, efter att ha lämnat barnen, och tränade Zumba och sen Body pump med Hayley. Därefter tog jag en dusch på plats innan jag körde och hämtade Lucy på dagiset. Vi körde då direkt till Mums&Tots på flygbasen och träffade Caroline&Theo, Hayley&Mabel, Emma&Harry, Susie&Holly&Ryan Becky&Robsen, Nele&Lili, Hannah&Alice&Oscar, samt Zoe&Willow&Milla!
Japp, vi var många idag! ;)
Så efter att vi hade lunch där (Idag hade jag Äggsallad) så lekte barnen och alla mammor (och jag) drack te och hade trevligt. Jag lärde även känna de nya mammorna bättre, inkl Zoe som flyttade hit igår med sin man och två döttrar. Willow och jag kom mycket bra överens, haha, hon ville till och med sitta i mitt knä när vi sjöng sånger i slutet!
En annan rolig sak som hände var att vid lunch sa Willow (som hade bett om att få sitta bredvid mig, huhu) att "Amanda, you're so silly!"
Och då sa Lucy "No! No, she's not!" (Willow menade silly på ett roligt sätt medan Lucy trodde hon menade "dum")
Och då sa jag "What am I then, Lucy?"
"You're a princess!" Sa hon! Hahaha, min lilla Lucy! ^^
 
Efter Tots körde jag och Lucy till baletten och under tiden som tjejerna dansade pratade jag som vanligt med Hayley och Claudia. Efter Lucys klass körde hon och jag till skolan och hämtade Beth från idrotten och sen körde vi tillbaka till baletten igen för Beths klass. När Beth var inne kom även Ellie ner till baletten och hämtade Lucy så att de kunde åka hem och förbereda maten.
Det blev kycklingsallad för de vuxna och fajitas för de små :) gott! Och jag var sååå hungrig när Beth och jag kom hem igen så det var underbart att maten var klar då!
Ben är iväg ikväll, så det är tjejkväll ikväll! Dvs: vi tjejer sitter just nu nere i vardagsrummet och gör våra egna grejer; Ellie sitter med sin dator, jag med min iPhone och skriver blogg (snart läsa) och Beth och Lucy kollar på barnprogram. Lucy ska snart gå upp och lägga sig och då ska Ellie ut en sväng till affären, så jag sitter lite banvakt, men det lär gå snabbt! Antar att det är dags för Beth att gå till sängs när hon kommer hem igen.
Nej, nu vill jag läsa, så säger hejdå för denna kvällen! :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: