amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 266 - Glada på Stan i Solsken

Kategori: Allmänt

Idag åkte jag som vanligt till leisure centret, efter att ha lämnat Beth och Lucy på st Sylvester och Ark, och tränade Body Combat. Dock hände det något redan i uppvärmningen - jag ramlade!!!! Hahahahaha!!! Så hemskt! xD Det gick bra med mig, jag snubblade på fötterna när vi gjorde "Shuffle"-övningen, men alla såg ju det eftersom vi har speglar i hela rummet. Helt plötsligt färsvann någon och hamnade på golvet... Och idag var det jag! Ooopsie... Men det gjorde inget, jag bara skrattade åt det med min ena mamma-kompis (som har Brandon och som simmar i samma grupp som Lucy) och när Babs frågade om jag var okej, nickade jag bara och fortsatte med nästa övning. Det hade ju gått bra, som tur är. Hade varit jobbigt om jag hade trampat ordentligt snett istället så jag inte kunde stå på foten.. Men ingeting kändes fel, så jag bara fortsatte och efter passet var jag lika genomsvettig som vanligt när det kommer till Body Combat! :)
 
Efter detta körde jag hem och sorterade smutstvätt, satte igång en maskin tvätt och vek torr tvätt. Sen gick jag upp på ovanvåningen och packade lite mer grejer från tjejernas rum i flyttlådor (en vecka kvar tills vi flyttar! Från början var tanken att vi skulle flytta denna helgen men det blev framskjutet en vecka. Men nu vet vi att det blir flytt nästa helg! Spännande! :D) och när tvätten var klar hängde jag upp det blöta och la in nästa tvätt osv, osv, osv. Därefter har jag hunnit se något avsnitt av OTH, efter att jag tagit en skön dusch och sen körde jag till Aldi och köpte toapapper (som tydligen tagit slut i huset) och flingor till tjejerna (som också tydligen tagit slut) innan jag körde och hämtade Beth vid tre.
 
Det som var så himla bra idag var att solen skeeeeeeeen så ljuvligt så jag kunde gå i bara linne utomhus! ÄLSKAR SOLEN!!! Har längtat efter dig!!! :D Så fram med solglasögon och njut!
 
Jag och Beth struntade alltså i biblioteket idag och gick istället en runda på stan. Vi gick inom en second hand -affär, claire's, W.H.Smith, en skoaffär, Waterstones och hann även med att önska oss något vid fontänen (kastade 1 penny var över axeln ner i vattnet), samt käka glass i solen på torget. Var en underbar sol-eftermiddag med min favorit 7-åring! Vi hade så kul, mysigt och trevligt! Vi löjlade även till oss lite på Claire's och provade en massa "fräcka"/roliga solglasögon! Hahaha!
 
Efter vår lilla runda på stan körde vi och hämtade Lucy på Ark och sen körde vi hem igen så att jag kunde laga kvällsmaten - Cottage Pie! Tjejerna lekte utomhus i solen och jag hackade, stekte, hyvlade, rörde, delade, smaksatte, osv, osv, osv. Måste säga att den blev mycket lyckad ikväll ;)
Ben kom hem lite efter halv sex och hjälpte mig med potatismosen som ska vara över köttröran, sen satte vi in gratängen i ugnen och åt lite efter 6! Tog mig lite mer än en timme att göra allt! Lyckat resultat, tycker jag! :)
 
Nu är klockan snart halv åtta och Ellie har också kommit hem. Tjejerna är fortfarande uppe och leker i trädgården (I know, late! Men man får väl passa på när det är soligt ute antar jag) Jag har slutat jobba för dagen iaf (hoppas jag) så det är Ben och Ellies jobb nu att få tjejerna i säng, haha!
Jag kan höra att Ailsa och Rich är över också (Ben och Ellie är också i trädgården nämligen och tjejerna har lekt med Chloe och Charlie utomhus ikväll), så ska gå ut och prata lite med dem. Sen ska jag sätta mig med datorn igen och försöka skriva lite på en ny bok jag har tänkt mycket på på sista tiden. Soooo...... Wish me luck med mitt skrivande!
 
(Såg denna när vi köpte glass! Så himla fräckt! Stod även på framsidan "With Rum, Adults Only" hahahaha!! Måste prova någon gång!) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: