amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 267 - Fotdopp i havet

Kategori: Allmänt

När jag vaknade idag klädde jag på mig träningskläder inför dagens träningspass på gymmet. När jag tittade ut genom fönstret såg jag dock att det var STRÅLANDE SOLSKEN idag! Så jag gjorde något busigt.... Jag valde att STRUNTA i mina träningspass och istället åka med Laura och hennes "Au Pair -dotter" Siana till stranden i Lossiemouth. Så efter att jag lämnat mina barn på dagis och skola åkte jag hem, bytte om till leggins och en klänning och sen hämtade Laura och Siana mig vid halv tio och vi körde till Lossiemouth tillsammans. Vi köpte glass på mitt favoritglasställe (idag tog jag Chocolate cookies & körsbär vilket var MUMS!) därefter gick vi över bron till stranden och ner mot havet (tidvattnet var väldigt lågt idag!) och tro det eller ej, men det var så pass varmt och skönt idag att jag tog av skorna och badade fötterna i skotskt havsvatten!! :D var underbart skönt!! Men kallt.... Brr! Haha ^^
Siana brydde sig inte om kylan dock, hon badade en massa iaf!
 
Lite innan elva gick vi tillbaka till bilen och körde hem igen. Väl hemma pratade jag med Ellie lite (hon var hemma från skolan/jobbet idag) och sen gick jag, med vagnen, till Lucys dagis för att hämta henne vid tolv (tog ca 25min idag, underbart!)
Därefter gick jag och Lucy i stan lite, sen till aldi och sen hem. Vi var hemma vid ett och då åt vi lunch med Ellie ute i solen i trädgården.
Vid halv tre körde jag och Lucy igen för att hämta Beth på skolan och sen var planen att vi skulle möta Laura och Siana på Coopers Park (lekplatsen vid biblioteket) men vi blev sena till den här träffen för Beths kompis var helt själv på skolgården... Dvs hennes mamma eller pappa dök aldrig upp. Så jag sa att vi kunde vänta med henne men efter tjugo minuter bad jag tjejerna gå in till en lärare och se om de hade föräldrarnas telefonnummer. Efter ett tag kom de tillbaka och då hade en lärare ringt pappan som svarat och sagt att Beths kompis skulle börja gå hemåt så skulle han möta henne på halva vägen. Hmm. Okej! Kompisen har gått hem själv innan, så det var ingen fara för henne iaf.
Efter detta körde vi alltså till Coopers park där vi träffade Laura och Siana. Efter en liten stund kom även Logan med hans och Sianas föräldrar, Ross och Nicki. Vi spenderade eftermiddagen/förkvällen där allihopa (alla fyra barnen leker jättefint tillsammans) i det strålande fina vädret och sen körde vi hem igen vid 16.45.
Och detta är vad jag märkte när jag kollade i spegeln: JAG HAR FÅTT FÄRG! Hahaha! All färg jag kan få här nu är värdefull! Kommer vara vit som krita jämfört med alla i Sverige när jag kommer tillbaka hem igen nämligen...
 
Ellie och Ben var hemma när vi kom hem så jag slutade därmed jobba och gick istället upp och packade min datorväska inför kvällens barnsittarpass hos Caroline.
Därefter gick jag ner igen och nu ska jag äta kvällsmat med familjen (förhoppningsvis ute i solen!!!)
 
Vid sju ska jag gå till Caroline (som sagt) och sen ska spendera kvällen i hennes soffa och glo på OTH eller läsa en ny bok eller göra något annat barnsittaraktigt, hehe :)
 
Hoppas ni andra får en lite mer spännande fredagskväll än jag! ;)
Som helhet har min dag varit riktigt suverän, dock, så jag klagar inte! Allting blir så himla mycket bättre med solsken! :D
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: